Wednesday 18 March 2009

Tak Sihat: One Up One down



Semenjak Rabu lalu Iman menunjukkan tanda2 yang agak membimbangkan. Selera makannya berkurangan, tidak mahu senyum walaupun diagah dan muram sahaja. Malamnya Iman mula muntah, ceret beret dan lesu sahaja.Risau dibuatnya sedangkan tiada kelinik yang buka malam-malam begini. Untuk ke hospital pastinya akan suruhnya pergi ke Leicester. Akhirnya rawat dan rehat dirumah, minum air sahaja dan kurangkan makanan bersusu. Esoknya nampak pulih sedikit tapi menjelang tengahari berulang semula.


Asalnya bermula dengan batuk, yalah cuaca masih sejuk dan Iman saban hari menghantar kakak dan abang kesekolah. Pastinya sejuk dingin pagi menerjah ketubuh kecilnya. Tak sangka pula melarat menjadi begitu. Tapi lazimnya disini kalau ke medical centre pasti jawapan sama yang diterima rehat, minum dan rehat lagi. Ibu dan Abah buat keputusan agar kita cuba lihat perkembangan Iman 2-3 hari berikutnya. Berbekalkan ibuprofen dan paracetamol Iman nampaknya makin berkurangan batuk dan ceretnya dan tidak juga nampak lemah.


[+]


Kini giliran Izzah pula diserang simtom seperti Iman.Lemah lesu saja anak dara Abah tu.Hanya air sahaja yang dijamahnya selama sehari. Pagi tadi diminta roti jam tapi seperempat sahaja yang di makannya.


[+]

Hari ini Ain akan pulang kerumah setelah 3 hari berada di Norfolk. Harap-harap Ain gembira dan seronok. Tak sabar rasanya nak bertemu Ain. Rindu sangat rasanya ada masa-masanya tersasar memanggil Ain untuk mengambil barang, bangun tidur dan makan.Makan pun sekadar basa-basi kerana hanya Ibu abah Afiq yang makan bersama lagipun Izzah tak sihat. Telefon sekolah, 5.30 katanya tiba, dapat message dari Abah pulak bus breakdown...macam kereta kat rumah aja..breakdown saja.







No comments: