Thursday 6 August 2009

Lama sekali

Sesuailah dengan tajuk kali ni...memang dah lama tak menjengah blog sendiri.Sibuk..celaru ..sedangkan saban ketika terasa nak mencoret rasa di ruangan ini.Masa tak mengizinkan...emosi tak mengiakan..sekadar bait bait kata bermain diminda.Alangkah indahnya jika setiap jejak dan detik perjalanan hidup ini dapt dicoretkan dan diabadikan buat tatapan diri dan mungkin anak2 kelak.

Masa berlalu sudah setahun setengah di bumi ini.Suka duka kepahitan dan kemanisan yang menjengah di setiap ruang hati adakala mengganggu konsentrasi adakala membuahkan rasa bahagia...dan adakala membangkitkan rasa pilu. Namun semua rasa itu anugerah Allah, sewajarnya kita redha dan sabar menghadapinya. Kita sebagai insan yang kerdil ini hanya mampu menurut dan menapak selangkah demi selangkah tanpa mengetahui apa yang tersurat untuk kita. Segala yang berlaku telah tersurat sedari dahulu lagi...bukan untuk kita pasrah dan tidak berusaha tetapi untuk kita merenung dan menginsafi kurniaan Illahi agar tidak riak dan sombong membangga diri dengan kejayaan, bukan juga untuk meratap dan menangisi kecelakaan yang kita tempuhi.

Redha adalah perkataan yang tepat tapi sukar untuk dizahirkan.
Buat anakanda-anakanda ibu yang tersayang..ampunkanlah ibu kerana tidak mampu menzahirkan yang terbaik sebagaimana yang diimpikan...




No comments: